Ogólne warunki handlowe
1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe dotyczą warunków dostawy i płatności w umowach zawieranych pomiędzy Firmą MAKART BOX Bojkowscy Sp.Jawna z siedzibą w Domaniowie
zwaną w dalszej treści umowy DOSTAWCĄ a klientami Spółki zwanymi w umowie ODBIORCĄ.
Odstępstwa od tych warunków są wiążące tylko wówczas jeżeli zostały zaakceptowane przez DOSTAWCĘ w formie pisemnej.
2. ZAWIERANIE UMOWY.
Zawieranie umowy następuje po potwierdzeniu zamówienia przez DOSTAWCĘ.
Zmiany umowy są dopuszczalne tylko wtedy gdy obydwie strony wyrażą na nie zgodę.
3. CENY.
Cena określona jest w aktualnie obowiązującej ofercie DOSTAWCY.
DOSTAWCA zastrzega sobie prawo zmiany ceny o ile nastąpi zmiana cen surowca, nośników energetycznych lub innych podstawowych składników kalkulujących ceny.
4. ODSTĘPSTWA OD ILOŚCI.
DOSTAWCA uprawniony jest do zmniejszenia lub zwiększenia dostaw w poniższym zakresie przy ilości:
do 200szt - 30%
od 200szt do 500szt - 25%
od 500szt do 3000szt - 20%
powyżej 3000szt - 10%
5. TERMIN DOSTAWY.
Ustala się standardowy termin realizacji 7-10 roboczych, który nie wymaga potwierdzenia.
Terminy niestandardowe ustalane są indywidualnie z klientem w momencie przyjęcia zamówienia.
W przypadku jakiejkolwiek zmiany potwierdzonego zamówienia, bieg terminu dostawcy rozpoczyna się z dniem potwierdzenia przez DOSTAWCĘ zmienionego zamówienia.
6. ODBIÓR TOWARU.
ODBIORCA ma obowiązek odebrać zamówiony towar w terminie 7 dni od daty zawiadomienia przez DOSTAWCĘ o gotowości towaru do odbioru.
W przypadku przekroczenia w/w terminu zostaje wystawiona faktura sprzedażowa na nieodebrany towar.
7. REKLAMACJE.
Reklamacje dostarczonego towaru należy zgłosić niezwłocznie, a najpóżniej w ciągu 5 dni roboczych od dnia odbioru towaru. Reklamacja powinna być zgłoszona na piśmie pod rygorem nieważności. ODBIORCA zobowiązany jest umożliwić DOSTWACY sprawdzenie zgłoszonych usterek. DOSTAWCA ma prawo wg własnego uznania dokonać nieodpłatnej dostawy zastępczej lub nieodpłatnego usunięcia usterek lub obniżenie ceny na reklamowaną partię. W przypadku reklamacji ilościowej ODBIORCA zobowiązany jest spisać protokół braków z udziałem przewożnika.
8. WARUNKI PŁATNOŚCI.
Termin płatności i sposób zapłaty podany jest każdorazowo na fakturze.
W przypadku zwłoki w zapłacie faktury za każdy dzień opóżnienia płatności DOSTAWCA
ma prawo naliczyć odsetki ustawowe obowiązujące w dniu zapłaty.
DOSTAWCA ma prawo w przypadku zalegania przez ODBIORCE z jakąkolwiek płatnością lub przy każdej innej oznace zagrożenia płatności żądać wg własnego uznania przedpłatę lub płatności całej kwoty w momencie przekazania towaru ODBIORCY lub wstrzymanie kolejnych dostaw towaru.
9. PALETY.
Towar dostarczany jest na paletach zwrotnych, które są własnością DOSTAWCY.
DOSTWCA prowadzi dla każdego ODBIORCY dokumentację dotyczącą palet.
Zwrot palet musi zostać każdorazowo pokwitowane przez ODBIORCĘ.
Na koniec roku kalendarzowego ODBIORCA zostanie obciążony wartością nieoddanych palet.
10. ZASTRZEŻENIE PRAWA WŁASNOŚCI.
Dostarczony towar pozostaje własnością DOSTAWCY, aż do momentu spłacenia należności.